PENAWAR MELENYAP HASAD DENGKI

Asalamualaikumwarahmatulahiwabarakatuh:

Sesungguhnya hasad dengki adalah penyakit kronik di dalam hati. Hati yang diserang angin hasad dan dengki ini, tiada ubat yang boleh disembuhkan kecuali dengan ilmu pengetahuan dan amalan .
Apakah yang saya maksudkan dengan Ilmu pengetahuan itu? Pengetahuan yang dimaksud ini adalah ilmu diri, yakni mengetahui dengan penuh yakin , bahawasanya anda ketauhui akan hasad dengki anda itu tidak akan membahayakan orang yang didengki,malah ia akan mendapat faedah darinya. Jika anda telah maklum dengan mata hati anda (bashirah)dan anda tidak mahu menjadi seteru kepada diri anda sendiri, so anda perlu menjauhkan diri dari hasad dengki,ataupun berpisah terus dari hasad dengki .Jangan ada hasa dengki menerjah jiwa! Padamkan & lenyapkanlah!!
Hayatilah sabda Rasulullah s.a.w ini: Tiada hasad(yakni dibenarkan berhasad)melainkan dalam dua perkara sahaja, seorang yang dikurniai Allah s.w.t harta yang banyak,lalu ia menaburkan hartanya sehingga habis. Dan seorang lagi dikurnai Allah s.w.t ilmu pula, lalu ia mengamalkan ilmu itu, serta mengajarkannya juga kepada orang ramai."
Kepada Allah s.w.t kita berbakti dan kepadaNYA pula kita mohon taufik dan hidayah.Mudah-mudahan Allah sw.t akan memelihara kita sekalian dari penyakit hasad dengki itu dengan kurniaNYA dan murah hatiNYA. Amin Yarobbala'lamin.
Jazakallah

0 comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 sabariahbahari |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.